Monday, March 3, 2008

Ada apa dengan TIKUS?

Dari kecik dah kenal dia. Geli. Sebab pernah nampak kawan dia jatuh dlm kuali yg adaminyak masak. Lemas. Aku tak suka.

Dari kecik sampai skrg aku suka sgt. Tengok kucing dibuli tikus. Tom & Jerry.
Lagi suka bila dpt barang2 cap tikus suami isteri. Mickey and Minnie Mouse. (kawan aku yang pergi Disneyland kat Jepun kata, Mickey Mouse kat sana gay. Dia tepuk bontot kawan aku!!) Kesian bini dia kan? huhu

Tahun lepas keluar cerita kartun pasal tikus yang pandai masak. Rattatouilee. Habis satu koloni tikus terjebak dalam penyediaan makanan disebuah restoran. Aku suka gak. Walaupun realitinya seekor tikus dalam dapur restoran boleh menjejaskan reputasinya secara total.

Tahun sebelum itu, ada cerita pasal tikus yang hidup dalam kemewahan. Akibat terpam ke dalam tandas, hidupnya berubah menjadi tikus jalanan. Aku suka.

Tahun ni tahun tikus. 'My chinese friend' ckp tahun ini, tahun cari makan. Aku agak betullah tu, sebab aku selalu nampak tikus sebesar anak kucing berkeliaran 'cari makan' dekat tong sampah besar sebelah rumah flat. Aku tak berapa suka..

Pagi ni dari pandangan atas motor. Ada tikus yang dah kena steam roll. Atau mungkin juga tayar Goodyear kereta Ah Seng di Taman Connaaught. Seekor burung gagak cuba menikmati'Mouse chop' sambil berfikir nak cicah dgn sos 'black pepper' ke 'mushroom'.
Eeiiik! Ngeri. Aku sangat tak suka!!

2 comments:

LaPan said...

Aku suka sepak tikus!

Tapi gadis-cantik-yang-tackle-aku kata tak baik aniaya binatang...~!

Aku suka sepak tikus!

Unknown said...

Tikus besa kucing?......